Architekci Gian Luigi Giordani i Lipolito Malagozzi Valeri

Architekci Gian Luigi Giordani i Lipolito Malagozzi Valeri stopili żelbet, i szkło w jedną całość. Zdjęcia świadczą, że działanie plastyczne rozwiązania nie ogranicza się tylko do dnia, ale jest może jeszcze głębsze nocą. Z efektów dziennych ginie nocą jedynie faktura falistej okładziny, ale konstrukcja żyje, a to właśnie dzięki ścianom przeszklonym ściśle w obrysach konstrukcji bez żadnych murarskich dodatków. Działanie połaci oszklonych wydaje się być nocą znacznie bardziej intensywne. Dla wnętrza szkło ma największe znaczenie w dzień, w nocy zaś dla wnętrza ma znaczenie refleks szkła. Zagadnienie prawie nigdy nie brane pod uwagę przy projektowaniu, Od zewnątrz zaś sprawy mają się na odwrót. W dzień ma znaczenie nie szkło, ale jego refleks lub faktura; w nocy natomiast połacie szklane zaczynają żyć światłem wnętrza. Stąd ich gra jest pewniejsza przy wnętrzach przemysłowych, oświetlonych nocą przy pracy na dwie zmiany. Dworce kolejowe są zawsze oświetlone, a mimo to architekci nie projektują elewacji w dwóch wersjach – dniem i nocą. [przypisy: jak wyrównać teren, filtry mozaikowe, wyłaz dachowy wymiary ]

Powiązane tematy z artykułem: filtry mozaikowe jak wyrównać teren wyłaz dachowy wymiary