Architektura i nowoczesne budownictwo – Ekskluzywny wywiad: Studio plazmowe na Xi An International Horticultural Expo

Aidan Flaherty W związku z naszym niedawnym relacjonowaniem Międzynarodowej Wystawy Ogrodniczej Xi.
An, chcielibyśmy podzielić się wywiadem Aidana Flaherty ego z Holgerem Kehne, współpodstawą Plasma Studio i GroundLab.
Studio Plazmy, GroundLab i LAUR Studio pracowały razem, aby wygrać międzynarodową konkurencję dzięki 37-hektarowemu planowi dla Międzynarodowej Wystawy Ogrodniczej, hali wystawienniczej o powierzchni 5 000SM, szklarni 4000m.
i budynkowi o powierzchni 3,500SM.
Projekt zainicjował rekonstrukcję dużego obszaru między lotniskiem a centrum starożytnego miasta Xi.
An.
znany jako siedziba Armii Terakotowej z dynastii Qin.
Expo zostało otwarte wiosną 2011 r.
I powitało ponad 16 milionów gości przed zamknięciem jesienią 2011 r.
Park Expo pozostanie nowym współczesnym dodatkiem do regionu Xi an.
Szczegóły tego starego planu są obecnie w toku.
Holger Kehne omawia swoje firmy.
unikalne metodologie projektowania i multidyscyplinarne podejście podczas pracy nad tym projektem na dużą skalę.
Przeczytaj wywiad po przerwie.
Czy mógłbyś opisać ogólny projekt koncepcyjny Plazmy dla planu głównego.
HK: Nasze podejście polegało na nadaniu organicznego, indeksowego wyglądu temu niezwykle sztucznemu nowemu krajobrazowi, a jednocześnie na uwidocznieniu jego sztuczności, ale także na podkreśleniu naturalnych, dynamicznych zdarzeń, które zawiera, tj.
Przepływu wody, ludzi.
Projekt został pomyślany jako samowystarczalny, z budynkami zintegrowanymi z ogólną organizacją – możliwością projektowania nowych wzorców organizacyjnych płynnych i stopniowych zamiast hierarchicznych i deterministycznych.
Jak wyglądał plan i projekt expo.
Stary model wydarzeń, który pokazywał postępy w branży, promował wymianę kulturalną i rozwinął narodową tożsamość marki.
W jaki sposób Twoja firma rozwiązała ten model poprzez projekt.
HK: Dobra uwaga.
Koncepcja wystawy jest rzeczywiście ciekawym i nieco niemożliwym połączeniem dziewiętnastowiecznej spuścizny i ducha z ambitną treścią prezentacji – przyszłości.
Ekspozycje ogrodnicze różnią się jednak tym, że historycznie były wykorzystywane jako narzędzia do inicjowania strategicznych zmian i rozwoju miejskiego na dużą skalę.
W moim kraju rodzinnym, w Niemczech, krajowe ekspozycje ogrodnicze są dobrze znane ze względu na ich lokalne tematy i znaczenie, takie jak zajmowanie się poprzemysłowymi polami brązowymi w Zagłębiu Ruhry.
Tak jest w przypadku Xi.
An ., koncentrujemy się na zapewnieniu zrównoważonych aspektów na pierwszym planie.
W tym samym czasie liczba osób, które miały odwiedzić 12 milionów w ciągu 6 miesięcy, była jedną z najważniejszych wskazówek projektowych, kierując charakter ogólnego planu jako biomorficzny rhizomatyczny system dystrybucji.
Czy mógłbyś opisać zrównoważone elementy używane w ogólnym Expo, a także w The Greenhouse i the Creativity Pavilion.
Jakie zrównoważone elementy Plasma czuła najmocniej w kwestii wprowadzania.
Plan ogólny HK: Istotne było stworzenie hydrologicznego systemu recyklingu, w którym spływ wody jest zbierany i oczyszczany w sposób naturalny przed użyciem do nawadniania lub odprowadzania do jeziora.
Dołączyliśmy zbiorniki wodne z trzcinowymi trzcinami jako część ogólnego układu parku i doświadczenia.
Główną strategią zrównoważonego rozwoju Greenhouse jest jej lokalizacja w terenie.
Ta lokalizacja tworzy stały stan, z którego, tak jak w każdej botanicznej szklarni, musi być zrobione sztuczne kondycjonowanie.
Różne strefy klimatyczne znajdują się w szczególności tam, gdzie występuje większy lub mniejszy wzrost / zaszlifowanie ziemi.
Zarówno Pawilon Kreatywności, jak i Szklarnia spełniają swoją obecną funkcję, jako kluczowe cechy Horticultural Expo, przez 6 miesięcy, więc należy opracować odpowiednią strategię dla dziedzictwa, które przyjdzie później.
Jakie są najważniejsze cechy projektu zawarte w planie głównym, Pawilonie Kreatywności, Szklarni i wejściu Guangyun.
.
Aidan Flaherty HK: Główny plan generalny pochodzi z analizy ruchów ludzi w miejscu i tworzenia gradientowych rozkładów gęstości.
Budynki zaprojektowano tak, aby były podporządkowane temu ogólnemu systemowi.
Wejście Guangyun zostało zaprojektowane w taki sposób, aby odczytywać i doświadczać jako krajobraz, odrywając się i mostując autostradę.
Jest on zorganizowany jako trzy plecionki, które mają oddzielać ruch dopływowy i odpływowy, a struktura kratowa jest dalszym trójwymiarowością tego skomplikowanego splotu.
Z biegiem czasu, gdy stanie się on zarośnięty roślinnością, wejście stanie się zielonym tunelem.
Integracja szklarni w zboczu wzgórza ma istotne znaczenie dla wyglądu budynku jako półzanurzonego kryształu, jak również dla doświadczenia gościa – musi on przejść przez przedłużone cięcie w ziemi, w wyniku czego przeszklone wnętrze ma inny wpływ.
Czuje się raczej przedłużeniem ziemi niż wyraźnym
[więcej w: perfekt chełm, konserwacja okien drewnianych, pompa ciepła powietrze powietrze ]

Powiązane tematy z artykułem: konserwacja okien drewnianych perfekt chełm pompa ciepła powietrze powietrze