Magazyn architektoniczny : Aktualizacja zagrożonych zabytków: Działania konserwatorskie dla 510 Fifth Avenue Manufactures Trust Company Oddział Bankowy

Urząd Ochrony Zabytków Blogu wcześniej prowadził artykuł na temat firmy Trusts Trust Company Bank Branch na 510 Fifth Avenue na Manhattanie zaprojektowany przez Gordon Bunshaft z Skidmore, Owings & Merrill i projektantka wnętrz Eleanor H.
Le Maire, budynek oznaczony jako chroniony w ramach Komisji Ochrony Zabytków najpierw z zewnątrz w 1997 r., a później we wnętrzu na początku 2011 r.
Ale jeszcze w październiku 2011 r.
budynek został już wymieniony w ramach World Monuments Fund w 2012 r.
w World Monuments Watch, ponieważ obecni właściciele, Vornado Realty Trust, zaczęli kompromitować określone warunki wnętrza budynku, ponieważ był dostosowywany do ponownego użycia.
Gdy w obronie konserwatorów wystąpiło zamieszanie, poparcie dla ochrony budynku wystarczyło, aby przekazać Vornado Realty Trust do Sądu Najwyższego stanu Nowy Jork, gdzie osiągnięto porozumienie.
Czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji na temat rozliczenia i kontynuowania działań mających na celu ochronę zagrożonych zabytków.
do_co, mo.mo_us, organizacja zajmująca się dokumentacją i ochroną budynków, stron i dzielnic nowoczesnego ruchu, poinformowała o ugodie osiągniętej na początku tego miesiąca:.
Nie wygraną, ale prawną ugodą z pewnymi pozytywami ., jak tytuł optymistycznie stwierdza.
Grupa konserwatorów, którzy wystąpili, aby chronić budynek, w rzeczywistości odpowiada na Certyfikat odpowiedniości, wydany przez samą organizację, która chroniła budynek, Komisję Ochrony Zabytków, która według powoda, dramatycznie naruszyła cechy godne punktu zwrotnego .
Komisja zamierzała chronić, kiedy wyznaczyła bank.
Certyfikat został wydany w kwietniu i dał Vornado Realty Trust prawo do zmiany wnętrza w celu ponownego użycia.
Po pierwsze: Vornado zgodził się nie budować na szczycie budynku, aby poprosić Komisję o umieszczenie czarnej ściany granitowej w designie i rozszerzyć szklaną część ściany, którą zbuduje, aby podzielić pierwsze piętro na dwa oddzielne dzierżawy ..
Firma zgodziła się również współpracować z JP Morgan Chase, aby przynieść dwie oryginalne rzeźby Harry ego Bertoia: budynek o długości 70 stóp, złoty ekran z altanami, który był częścią holu drugiego piętra, oraz rzeźbę, która unosi się nad połączone schody ruchome.
W związku z tym elementy wnętrza budynku zostają przywrócone do pierwotnego stanu, a zewnętrzna część jest chroniona przed nadmiernym doposażaniem.
Z drugiej strony, i jest to kwestia, którą robi DOCOMOMO NY / Tri-State, jest to, że nie było zgody co do umieszczenia tych rzeźb.
Ich pozycja z oryginalnym projektem stworzyła punkty centralne w przestrzeni publicznej wnętrza budynku.
Nie jest jasne, jak będzie porównywany przyszły stan wnętrza.
Dodatkowymi wadami wskazanymi przez DOCOMOMO są to, że osada nie zajmuje się podziałem przestrzeni, który planuje Vornado, co poważnie zagraża otwartości i przejrzystości zaprojektowanej przez Le Maire; nie odnosi się również do planów obracania i przenoszenia schodów ruchomych, pchania ich dalej do budynku i zmniejszania ich widoczności z ulicy; ani nie mówi nic o planach usunięcia 43.
westybulu ulicznego i dodania nowych wejść i oznakowania na fasadzie Piątej Alei, przełamując regularność i rytm zaprojektowany przez Bunshaft.
Producenci Trust Company od SOM.
Punkty orientacyjne Konserwacja Punkty orientacyjne wciąż zatwierdzają usunięcie czarnej granitowej ściany skarbca wyznaczonego przez Henry ego Dreyfussa, niegdyś centralnego i symbolicznego elementu tożsamości banku w pierwotnym projekcie.
Ma być ponownie przeniesiony i przeniesiony.
Powód.
Vornado twierdzi, że potrzebuje dwóch najemców powierzchni handlowych na pierwszym piętrze, aby uzyskać rentowność finansową.
i planuje zmienić podświetlany sufit, aby wskazać, gdzie kiedyś był sejf.
Pierwotne plany obejmowały ścianę dzielącą od podłogi do sufitu między dwoma pomieszczeniami handlowymi, ale zostało to zmienione, aby pomieścić arkusz szkła, który będzie miał 18.
34 cale od sufitu, aby chronić wizualną ciągłość sufitu, który również nie jest przełomowy.
Może tego można się spodziewać.
ale zaskakujące jest to, że budynek oznaczony jako punkt orientacyjny specjalnie na zewnątrz i na zewnątrz nie chroni detali i kwestii przestrzennych oryginalnego projektu, dla którego został uznany za pomnik.
Wydaje się, że w tym przypadku to, co uczynił Certyfikat Stosowności, pozwala Vornado zmienić doświadczenie przestrzeni wewnętrznej, o ile przestrzeń fizyczna pozostaje mniej lub bardziej nienaruszona.
Ta pozycja nie docenia aspektów architektury, które sprawiają, że budynki są czymś więcej niż obiektami, co sprawia, że są one doświadczeniem, wiążą je z pamięcią.
Kiedy pojawia się Vornado, aby zmienić te aspekty.
przejrzystość wnętrza do i od ulicy, otwartość
[więcej w: deska tarasowa modrzew syberyjski, donepezil, inhibitor korozji ]

Powiązane tematy z artykułem: deska tarasowa modrzew syberyjski donepezil inhibitor korozji